Retourneren

Premium sports gear
Gratis verzending vanaf €40,-
Laagste prijsgarantie
Zo t/m vr voor 21.30 besteld, morgen in huis

Annuleren of retourneren

Wij begrijpen dat iedereen wel eens van gedachten verandert. Daarom willen we het zo makkelijk mogelijk maken om pakketjes aan ons te retourneren. Dus, als jij binnen 30 dagen na ontvangst van jouw bestelling besluit dat het toch niet helemaal is wat jij in gedachten had: geen probleem! Met ons retourportaal meld je zelf jouw retour aan, handig toch?

We hebben de logistiek voor je uitgezocht, en het retourneren kost je slechts €6,50. Een klein bedrag zodat wij jou het gemak kunnen bieden zonder gedoe jouw product terug te sturen. Wij verwachten natuurlijk wel dat het product in dezelfde staat wordt teruggestuurd als dat het is opgestuurd.

Dus, als je denkt dat dit product helemaal bij jou past, maar later van gedachten verandert: maak je geen zorgen. Wij maken het supergemakkelijk voor je om je keuze aan te passen, zonder al te veel gedoe.

Meest gestelde vragen over retourneren

  • Welke retourmogelijkheden biedt Matchu Sports?
  • Binnen 30 dagen na ontvangst van je product kan je jouw product nog retourneren. Als wij het product in originele staat retour hebben ontvangen en beoordeeld hebben, ontvang je jouw geld terug binnen 5 werkdagen.
  • Hoe kan ik retourneren?
  • Met de post:
    1. Retourneren kan je eenvoudig zelf regelen via ons retourportaal tenzij je recht hebt op gratis retourneren. Zorg ervoor dat je de volgende informatie bij de hand hebt zodat je snel door de stappen heen kan:

    • Reden van het retour
    • Postcode
    • Ordernummer
    • Track & Trace code

    2. Betaal de retourkosten via de betaallink die je krijgt tijdens het volgen van de stappen in het retourportaal.
    3. Lever het pakket af bij het afleverpunt die volgt uit de stappen.
    4. Houd je Track & Trace in de gaten, wacht tot wij het product hebben ontvangen en binnen 5 werkdagen krijg jij jouw geld terug.

    In de winkel:
    1. Neem het product in de originele verpakking mee naar de winkel.
    2. We bekijken het probleem en zorgen voor een snelle oplossing. Een oplossing kan zijn:

    • Geld terug
    • ruil het product voor een ander product
    • Reparatie van het product
  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
  • Bestellingen die je toch niet wenst te ontvangen kun je vaak dezelfde werkdag voor 16.00 uur nog annuleren zodat wij het pakket kunnen onderscheppen bij de pakketdienst. Neem contact met ons op via de telefoon zodat wij je zo snel mogelijk kunnen helpen.
  • Wat kost retourneren?
  • De kosten van retouren zijn voor eigen rekening en kosten je €6,50. Er zijn twee uitzonderingen waarbij retourneren gratis is:
    1. Je hebt een verkeerd/kapot product van ons gekregen. Neem in dit geval contact met ons op via de telefoon of mail.
    2. Je brengt de bestelling zelf langs bij ons kantoor.
  • Wat zijn de retourvoorwaarden?
    • Je kan je retour aanmelden binnen 30 dagen na het ontvangen van je product.
    • Na de retouraanmelding heb je nog 14 dagen om je product terug te sturen naar ons.
    • Om het aankoopbedrag terug te krijgen moet het product in originele staat en niet beschadigd teruggestuurd worden.
    • Nadat wij de producten teruggestuurd hebben gekregen, zullen wij deze eerst beoordelen voordat we overgaan op terugbetaling.
  • Mag ik het product thuis uitproberen?
  • Je kan bijna al onze producten thuis uitproberen. Er zijn een aantal uitzonderingen, deze kun je hieronder vinden bij de vraag ‘Zijn er producten die niet geretourneerd kunnen worden?’. Bevalt het product niet? Dan zou je deze kunnen retourneren. Het product mag dan niet beschadigd of vies zijn en moet in de originele staat en verpakking teruggestuurd worden.
  • Zijn er producten die niet geretourneerd kunnen worden?
  • Alle producten mogen ongeopend geretourneerd worden. Er zijn een aantal producten die niet geretourneerd mogen nadat zij geopend en/of gebruikt zijn:

    • Voedingssupplementen.
    • Cupping sets.
    • (Shake)bekers.
    • Liquid chalk.
    • Magnesium blok.

    Als er onderdelen missen of kapot zijn dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen via de telefoon of mail.

  • Hoe kan ik mijn retourzending volgen?
  • Met de gekregen 3SFA-code (Track & Trace code) van PostNL kun je ten alle tijden zien waar je retour zich bevindt.